Інклюзія-школа для кожного
Організація інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти здійснюється на підставі:
Закону України «Про освіту»;
Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
Постанови КМУ від 15.09.2021 №957 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»;
Постанови КМУ від 12.07.2017 №545 Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ від 22.08.2018 № 617, від 21.10.2020 № 983; від 21.07.2021 № 765; від 29.04.2022 № 493; від 30.08.2022 № 979.
Фінансування інклюзивної освіти унормовано:
Статтею 103-3 Бюджетного кодексу України;
Постановою Кабінету Міністрів "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами" ( від 14 лютого 2017 р. № 88).
Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти Завантажити
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами у 2023-2024н.р. Завантажити
Сучасна освіта крокує шляхом реформ. Ще один крок – інклюзивне навчання. Ми – сучасна українська школа, основне завдання якої – на основі цінностей, знання та набутого нашою спільнотою досвіду виховати вільну, щасливу, гідну, відкриту та небайдужу людину, яка здатна реагувати на зміни світу, вміє ставити перед собою цілі та досягати їх. У 2016 році було відкрито перший інклюзивний клас, в якому навчався лише один учень. На сьогодні в закладі функціонує 13 інклюзивних класів, в яких навчається 16 дітей з ООП (особливими освітніми потребами). В інклюзивних класах поряд з вчителем працюють 13 асистентів вчителів, які надають допомогу дітям у процесі соціалізації, навчання та вибору професійної діяльності. Для кожної дитини з ООП створено команда супроводу, учасники якої працюють із дитиною протягом року, допомагають опановувати програму, проводять корекційні заняття тощо.
У закладі функціонує ресурсна кімната-спеціально організований простір для розвитку дитини та гармонізації її психоемоційного стану. Ресурсна кімната забезпечена необхідними навчально-методичними посібниками, допоміжними засобами навчання відповідно до потреб здобувачів освіти.
Організація простору в ресурсній кімнаті передбачає наявність 3х основних зон:
Навчально- пізнавальна зона, що включає в себе робоче місце вчителя, яке обладнане комп’ютером та допоміжною технікою. Індивідуальне місце учня (для якого підібрані відповідні стільці та навчальні парти). Зона асистента.
Ігрова зона: сенсорний куток для психологічного розвантаження, куток розвитку та творчості,наповнений наборами розмальовок, фломастерів, трафаретів. Все це є чудовим інструментом для розвитку творчого потенціалу, фантазії, уяви, а також розвантаження нервової системи.
Побутово-практична зона – осередок для соціально-побутової орієнтації, де діти здобувають і засвоюють навички самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватися та інтегруватися у суспільство.
Для учнів, що потребують тимчасового психологічного розвантаження або усамітнення, в ресурсній кімнаті створюється окрема зона, яка використовується незалежно від розкладу занять. Ресурсна кімната може використовуватися усіма учнями закладу освіти, а не лише здобувачами освіти з ООП. Учні можуть перебувати в ресурсній кімнаті винятково у супроводі педагогічних працівників. Спеціально організований освітній простір у ресурсній кімнаті дає змогу кожній дитині реалізувати своє право на освіту, максимально розкрити освітній і особистісний потенціал та подолати бар’єри соціалізації.
Корисні матеріали для батьків Перейти за посиланням